Alla borde vilja ha mina sallader!

enkelt, snabbt och helt underbart!
& Här kommer receptet på Jozefine´s favorit






Jozefine´s favorit
för 4 sallader

INGREDIENSER:

½
isbergsalladshuvud
1 pkt blandsallad (ruccola, spenat, mangold - vad du vill)
1 pkt mini plommontomater
1 gurka
3 avokados
1 liten rödlök
1 liten mozarella
2 dl blandade bönor (jag använder mig av bondböner&kidneybönor)
1 kruka färsk basilika

skär allting som du gillar det själv, och sen blandar du ihop allt till en sallad. lätt va?
om du ska göra all sallad för att ha som matlådor så uteslut avokado, bönor och mozarella.
allt annat håller sig väldigt bra som färdig sallad 2-3 dagar i kylskåp.

  
Till min salllad har jag gjort en liten frö/ört mix som jag strör över.
som jag rostat lite lätt i ugn. man tar det man tycker om helt enkelt!


FRÖ/ÖRTMIX
Ugnen sätts på 200C och fröerna rostas i ca 15 minuter

1 pkt pumpakärnor
1 pkt solrosfrön
1 näve valnötter
1 pkt pinjekärnor
1 pkt soltorkade tomater

örterna jag har blandat i är torkade kryddor helt enkelt.
kan också vara med i rostningen!

jag har använd mig av : basilika, timjan, rosmarin & oregano. 


blandningen håller länge i glasburk så lika bra att göra ordentligt!

strö över örtmixen på salladen och släng på lite balsamico!
salladen mättar oehört, och är det godaste jag vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0