Hultsfred 2009

Blir det hultsfred iår eller blir det inte? Jag vet inte. jag har inte riktigt ännu bestämt mig.
men visst vill jag dit  - så mycket !



vi hade ju roligt sist. och bland alla mina papper hittade min recension av
Hultsfred 2006 - den kan jag ju dela med mig av. den är mysig!

"vilken explosion

och ljungberg gjorde mål. vilken explosion, hela hawaiiscenen stod i lågor.
och plötsligt sköt någon raketer. Sverige vann med sitt mål i 89onde minuten
över Paraguay, och minst 15 000 jublade på hultan.

innan matchen såg vi deftones, och efteråt lite within tempation
sen bytade jag om, och vandrade vidare till Kano´s konsert på atlantis.
Förbandet hette Disco Belle, och det är BRA DJ-S!
han är 18, och han är bra. och sen efteråt såg vi the sounds.

Det var en varm natt, och en superkall natt - samtidigt !
katastrofal kyla och värme, på en och samma gång.

dag nummer tre, det var nu fredag.
det blev ett dopp i ån, vid vattenfallet.
man kan kalla det "den heliga floden på hultsfred"
så var det verkligen - folk stod på led för att få plats
och längre bort står killar och urinerar brevid, och precis
då simmar en tjej förbi och säger "kom hit här - här är det varmt!"
Ja undra på..

19.00 på hawaii var det dags, han inledde med "can i have it like that"
och hela Pharell var bara så perfekt.
och felicias kommentar i två dagar om och om igen var  "HAN VISADE MAGEN!"

efteråt blev det verkligen dags att ladda,
en lite vin, lite stim och stohej och vi befann
oss mitt framför hawaii, och denna gången var det Vile Valo-s tur.
Äntligen har jag fått se HIM!
sen letade vi vidare efter babyshambles ....
pete var scary !


det blev dagen före dagen dags att åka hem. 
lördag som den så fint kallas, mycket musik.
och det blev en sunken fylla idag igen, tro mig!
13.00 på Atlantis var det supermycket folk,
och Dia Psalma hade gjort succse.
klockan slog 13.30 och I´m from barcelona
satte sprätt inne på teater.
gud vilken bra konsert säger jag bara,

"det svängde ju "...
16.15 på hawaii var det dags igen, Timbuktu och Damn!
spelade medans jag själv stod i kön till utagsautomaten.
dryga timmen gick, och jag fick se hela slutet.
vidare till Stone Sour, som var gigantiskt bra.
och på atlantis träffade jag min vän, och vi gick tilllbaka
för att ta oss en tupplur, kvällen var och skulle bli längre !
21:30 var bandet med stort B. kent spelade en fantastiskt bra konsert.
och jag fick inte fram ett ord efteråt. givetvis slutade kent med
den bästa låten, som fick mina tårar att falla ner under turné 19,
20 onde maj 2005 - mannen i den vita hatten (16 år senare)

direkt vidare emot en viss cool person som skulle vara mer frontfigur än
sångaren i bandet, Dregen. och visst gjorde backyard babies en bra konsert.
och en tex mex tallrik på det och nästsistalåten ut var brand new hate,
OCH HUR BRA VAR INTE DET? (superbra!)

snabbt iväg till nästa konsert, fyra låtar med in flames, sen tältet - > byta om !
sen var det äntligen dags, på med den nyinköpta röda tröjan med den fina vita texten.
in på teater när klockan slog 01:25
01:30 var det dags, lite synthpop är aldrig fel.

men att behöva kämpa för livet är fel, shit asmycket folk.
och jag trodde mina revben skulle spricka, men bra var dem iallafall...

... slagsmålsklubben !"

2006-06-20 - 19:40:20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0