Marharajah är vinnaren 2009.



Trav kanske inte är något som många i min ålder bryr sig om, men att leva side by side med dessa fantastiska djur och nu vara utan går inte att beskriva. Det är som den reklamen, är man stor måste man vara snäll. Det går inte att som sagt beskriva känslan när man får den kontakten med en häst. Hästar som är speciella till personligheten är den bästa känslan, att känna att den litar på dig och inte på många andra. Man blir ett med en häst, och därför är det inte konstigt att mina känslor kom fram precis när Maharajah gjorde ett helt ofattbart lopp. & Blev ett tillsammans med mig. inte blev det bättre heller att kommentatorerna och tränaren grät, alla grät! Och alla borde verkligen veta hur skönt det är att gråta för att man mår bra!
nästan som att man är glad över att få vara med.
 ♥
Shit vad löjligt det låter, eller hur?
Men, Marharajah är nu Svensk travderby vinnare 2009.
Ett ännu större lopp : Elitloppet - det största av alla! , där jag hade spelat alla mina resterande pengar på en häst. Nummer 4 - Torvald Palema. Som med alla inbitna fotbollsfans igår, ni trodde det var kört - då smäller det till.
Och tänk då också på att Zlatan själv kan bestämma hur han spelar, och hur bra tränad han kan vara.
Det kan inte en häst, men den ger allt ändå!


Och precis då AIK har gått vidare till Svenska cupen final, slår jag över till Vinnare V65 för travderbyt 2009.
äre så jävla konstigt att det kom en tår?


JÄRVSÖFAKS - World record (Gävle 12/07/2005) 1.17.9 / 1640 m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0