tolvhundraspänn åt helvete!

sista gången jag har höga förväntningar på en dag, för resten av mitt liv!
Panik kallar jag det som sitter innaför min tröja just nu, jag är så arg.
Först...

jag skulle träna imorse, men hade sån träningsvärk att det gick åt skogen..
jag kunde ju träna efter frissan för då skulle klockan vara ca 16.00
men nej, jag begav mig hemifrån klockan kvart i tolv för att hinna sola innan min bokade tid
halv två, jag har länge tittat på bilden och var helt inställd på att det skulle bli så bra som på bilden också.. men nej, det här blev en jobbig dag jag helst vill glömma.


väl framme vid torsvikstorg gick jag till solariet, la i mina 5 guldtior i apparaten och gick in och tryckte så småningom på start, nej -  3 rör lyster med uv-strålar.. alla andra såg ut som vanligta glödlampor. Det var så kallt att jag nästan ville hoppa upp igen, och varmare blev det inte. solariet värmde inte alls, och jag hade inte ens fläkten på. 50 bortkastade spänn, och mer skulle det bli...

var så arg för att det började låta konstigt och fick ingen färg överhuvudtaget - så växlade min selmalapp jag hade kvar i plånboken till två guldtior till! stoppade i dem i apparaten, 8 minuter i Chilli!
MEN NEJ, inte ett skvatt där heller. och efter ett tag tyckte jag det brände extra i ryggen - jo en spricka i plasten!
Det började verkligen dåligt och jag var redan halvt less när jag gick in till frisören.

klockan slog 13,30 och det var min tur, frisörskan var gullig och vi pratade lite sådär som man alltid gör. jag tog upp min bild och sa "såhär vill jag se ut" hon bara okej... efter 3 timmars fixande och färgande var det dags för tvättning, och ..... det blev ingen färg alls. tyckte mest synd om tjejen som gjorde det för hon såg helt förstörd ut... men när de frågade mig vad jag EGENTLIGEN tyckte kunde jag bara inte säga "bra!" betala och gå därifrån...
jag ville ju ha det mörkare...
okej - vi gör om det!

jippi , verkligen!

satt tillbaka i frisörstolen och de började pilla igen, nu var de två stycken som slet i mitt hår.
brunt blev det, men det är definitivt inte som på bilden...

OCH JAG BETALADE 1200 SPÄNN FÖR EN FUL FÄRG, GRÅA SLINGOR OCH EN HELVETES DAG!
fick dock ett mouss-spray för att göra håret rakare men med volym för 249:- för att jag fick 10h på mat!

nej fyfan, vet inte om jag ska skratta eller gråta..
men förbannad, det är jag ! USCH! aldrig mer!

tog bussen hem 19,35 från torsvik och var på plats klockan 12,30!
trodde jag skulle spy faktiskt.

plus att jag hade fan kunnat göra det bättre själv hemma, för typ 99 spänn..


Kommentarer
Postat av: Emily

Neeej va trist att det inte blev som du hoppats :(

Hmm, jag ska nog också färga mitt hår men måste klippa det först.. HAHA!



Du, jag är exakt lika dan när jag är hos frisören..

2010-01-16 @ 08:02:35
URL: http://emilymedstorte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0