hur stavar man förräns?

nu har jag precis bjudit in till 21 års party - du är en lycklig om du har mail från event!

Sådär, äntligen kom dom.
Två män i smutsig uniform staplade in i min lägenhet precis. Har dock väntat de sen klockan 08:00 så de är 41 minuter sena som vanligt. In kommer de med stora spannar och konstiga hårfönar? Så liknar det iallafall & de är gigantiska. Deras mål är att spana på hur jag rengör mina ventiler, så jag fick ju snällt stiga upp kvart i åtta imorse och rengöra dom. men till min fasa så sitter skiten fast jättehårt, så jag orkade inte stå där och skrubba. Jag har ju inte ens fått äta frukost för jag har ju diskat och gjort fint tills gubbarna kom. Men nej, inte för deras skull utan för min egen. Det eftersom jag inte kommer hem förräns imorgon igen.

Förräns, det är ett sådant ord som alla jag känner stavar olika. föräns är nog inte heller rätt. Jag ska fan slå upp det nu när jag ändå har det på tungan. vänta två sekunder...

Konjunktion - förrän
  1. anger att ett påstående gäller vid varje tidpunkt före tidpunkten för en given händelse, men inte efteråt
  2. Du får inte gå förrän du gjort klart allt arbete.

Användning

förrän används bara med påståenden som innehåller en negation (inte, icke, ej osv.) som satsadverbial. Således kan man säga Du får inte träna förrän vi kommit hem. medan Du får träna förrän vi kommit hem. är ett grammatiskt fel. Om påståendet inte innehåller någon negation får konjunktionen tills /dess att/ användas i stället.



Ja, det var allt det stod. dåligt uppslagsverk
verkligen! Jag har också marinerat min kyckling
som jag ska äta idag. Äntligen är min kyl så pass
tom att det bara finns grönsaker kvar och då vet ju
alla vad det betyder? Då ska jag få äta min älskade
kycklingsallad som jag läääängtat efter hur länge
som helst!
KANON! 


vad fan hände med min text? irriterande! 








Kommentarer
Postat av: Danne

Hahaha. Ja du. Vi åkte med Våfflan a.k.a. Christin Hoffberg. Vårt är på 54 liter. Jag tycker du borde spola ner din fisk som bara flyter.. Hahahaha, stackaren..

2009-08-14 @ 09:31:38
URL: http://alltomdanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0